Rådgivningsrobot indtager banker næste år

Robotbaseret kunderådgivning er på vej ud i bankerne. Amerikanske Ipsoft har udviklet robotten Amelia og er efter eget udsagn i kontakt med ledende danske og en række europæiske banker om teknologien. Den første version på dansk er snart klar.
Den virtuelle medarbejder, Amelia, udviklet af amerikanske Ipsoft. Foto: PR
Den virtuelle medarbejder, Amelia, udviklet af amerikanske Ipsoft. Foto: PR
AF Daniel Hedelund og Frederik Jensen

Finanssektoren er under hastig forandring, og et af de områder, som står foran store omvæltninger, er bankernes kundeservice. Snart vil robotter ifølge iagttagere og finansaktører rykke ind i kundeservice og supplere rådgivere med mange af de rutineprægede opgaver. Eller ligefrem overtage dem.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også

    Job