PFA kaprer forbrugernes vagthund

Forbrugerrådets cheføkonom Carsten Holdum er vant til at være i opposition til den finansielle sektor. Nu bliver han en del af den.
Foto: Miriam Dalsgaard
Foto: Miriam Dalsgaard

Han har tidligere anklaget PFA for kreativ bogføring og har næppe været den mest populære person i den finansielle sektor de seneste år – nu bliver Carsten Holdum en del af den branche, som han som cheføkonom i Forbrugerrådet har været vant til at være i opposition til. Fremover skal han nemlig tegne PFA udadtil.

”Vi kan se, at det er vigtigt for forbrugerne, at vi kommer med en kvalificeret anbefaling ud fra deres behov, og det er med det ståsted, at vi har rekrutteret Carsten med den troværdighed, som han har gennem Forbrugerrådet, og som vi ikke kan få på samme måde som et stort selskab, siger PFAs adm. direktør, Henrik Heideby, til avisen.

Som FinansWatch kunne berette i går, så har PFA netop lanceret en ny profil, der skal ændre pensionsselskabets position på markedet. Den indebærer blandt andet, at PFA i højere grad vil anbefale forbrugerne, hvilke pensionsprodukter de skal vælge. Ligesom man vil gøre op med det, som man kalder finanssektorens ”nonsens-reklamer”.

PFA bliver mere modig - og kedelig

Samtidig med, at Henrik Heideby hyrer Carsten Holdum, sender han en hilsen af sted til den brancheforening, Forsikring & Pension, som han er næstformand for.

”Vi vil gerne tydeliggøre, at information på kundernes niveau er vigtigt. Og jeg har længe talt for, at man burde have kompetencer i F&P, der dækker forbrugervinklen og ikke bare det lovmæssige stof,” siger Henrik Heideby til Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også