FinansWatch

Socialrealisme skal sikre Spar Nord vækst

Marketing-serie: Drømmene er skiftet ud med socialrealisme i en ny national reklamekampagne, der skal sikre Spar Nord markedsandele.

Når Spar Nord 20. januar giver den første af fire nye reklamefilm præmiere i TV 2s landsdækkende reklameblok, er det med en ny stil, der adskiller sig fra mange andre bankreklamer.

Med et socialrealistisk look, er ideen, at bringe bankreklamerne ned i kundernes øjenhøjde, hvor mange af livets udfordringer opstår og løses, som banken proklamerer i en pressemeddelelse.

”Bankernes kommunikation har en tendens til at handle meget om de helt store drømme: Jordomrejsen, sommerhuset, sejlbåden – ting som desværre forbliver drømme for rigtig mange af os. Derfor vil vi gerne væk fra de blankpolerede glansbilleder og endnu tættere på vores kunder ved at skildre virkeligheden, som den ser ud for mange af os,” lyder det fra kommunikationsdirektør Ole Madsen.

National satsning

Som FinansWatch tidligere har beskrevet, vil Spar Nord i de kommende år satse på national markedsføring for at øge sine markedsandele som bebudet.

Ny national markedsføring bag Spar Nords vækstplan

Og den nye kampagne, der på TV består af fire reklamefilm, skal ses i den sammenhæng, fastslår Ole Madsen over for FinansWatch.

”Det er en del af en større helhed. Vi står med et marked, der i bedste fald går ligeud, så vil man vil vokse, må man tage markedsandele. Spar Nord kommer godt i ud i mange målinger, men vi har en udfordring med vores kendskab uden for Nordjylland,” siger Ole Madsen.

Store ambitioner

Han oplyser, at Spar Nord har fordoblet marketinginvesteringen på nationalt plan, hvor de socialrealistiske reklamefilm vil blive kombineret med mere taktiske budskaber om boliglån og lign. En del af pengene kommer fra den lokale markedsføring, men samlet set er der også skruet op for budgettet.

Ole Madsen vil på nuværende tidspunkt ikke afsløre, hvor mange flere kunder, som den ekstra marketingindsats skal resultere i, men understreger, at der skal være markant flere danske privatpersoner og virksomheder med en konto i Spar Nord om et år.

Landbrugskunder ridser Spar Nords forsigtige vækstmaskine

Nyby tror på topstyret kreditpolitik

Mere fra FinansWatch

PFA bygger Danmarks højeste træhus

På samme måde som en Formel 1-bil agerer prøveklud for teknologi til fremtidens personbiler, skal kontorbyggeriet ”Træ” i Aarhus vise vejen frem for klimavenlige byggeløsninger, siger ejendomsdirektør Michael Bruhn fra PFA. Byggeriet omfatter et træhus på 20 etager.

Danske Bank må væbne sig med tålmodighed i Mobilepay-fusion

Danske Bank sigtede sidste sommer efter at sende Mobilepay ind i nordisk fusion omkring sidste årsskifte, men siden har tidsplanen rykket sig. Processen har taget længere tid end ventet, lyder det fra Danske Bank, som ikke er i tvivl om, at fusionen bliver godkendt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs