Socialrealisme skal sikre Spar Nord vækst
Når Spar Nord 20. januar giver den første af fire nye reklamefilm præmiere i TV 2s landsdækkende reklameblok, er det med en ny stil, der adskiller sig fra mange andre bankreklamer.
Med et socialrealistisk look, er ideen, at bringe bankreklamerne ned i kundernes øjenhøjde, hvor mange af livets udfordringer opstår og løses, som banken proklamerer i en pressemeddelelse.
”Bankernes kommunikation har en tendens til at handle meget om de helt store drømme: Jordomrejsen, sommerhuset, sejlbåden – ting som desværre forbliver drømme for rigtig mange af os. Derfor vil vi gerne væk fra de blankpolerede glansbilleder og endnu tættere på vores kunder ved at skildre virkeligheden, som den ser ud for mange af os,” lyder det fra kommunikationsdirektør Ole Madsen.
National satsning
Som FinansWatch tidligere har beskrevet, vil Spar Nord i de kommende år satse på national markedsføring for at øge sine markedsandele som bebudet.
Ny national markedsføring bag Spar Nords vækstplan
Og den nye kampagne, der på TV består af fire reklamefilm, skal ses i den sammenhæng, fastslår Ole Madsen over for FinansWatch.
”Det er en del af en større helhed. Vi står med et marked, der i bedste fald går ligeud, så vil man vil vokse, må man tage markedsandele. Spar Nord kommer godt i ud i mange målinger, men vi har en udfordring med vores kendskab uden for Nordjylland,” siger Ole Madsen.
Store ambitioner
Han oplyser, at Spar Nord har fordoblet marketinginvesteringen på nationalt plan, hvor de socialrealistiske reklamefilm vil blive kombineret med mere taktiske budskaber om boliglån og lign. En del af pengene kommer fra den lokale markedsføring, men samlet set er der også skruet op for budgettet.
Ole Madsen vil på nuværende tidspunkt ikke afsløre, hvor mange flere kunder, som den ekstra marketingindsats skal resultere i, men understreger, at der skal være markant flere danske privatpersoner og virksomheder med en konto i Spar Nord om et år.
Relaterede artikler:
Ny national markedsføring bag Spar Nords vækstplan
For abonnenter