Tre banker i hård kamp om priser ved Årets Digitale Finansvirksomhed

19. april kårer FinansWatch og analysevirksomheden Wilke Årets Digitale Finansvirksomhed. Det sker på en konference om gode digitale kundeoplevelser, som afholdes i samarbejde med PwC. Tre mellemstore pengeinstitutter banker på til priserne – se her, hvem de nominerede er.
Der var mange mødt frem ved sidste års konference | Foto: Michael Duelund
Der var mange mødt frem ved sidste års konference | Foto: Michael Duelund
AF CHEFANALYTIKER JENS RUSKOV, WATCH MEDIER

Middelfart Sparekasse, Nordjyske Bank og Vestjysk Bank rydder bordet med to nomineringer hver, når FinansWatch sammen med analysevirksomheden Wilke kårer Årets Digitale Finansvirksomhed.

Det sker ved en stor konference torsdag den 19. april arrangeret i samarbejde med PwC i Hellerup.

Kåringen sætter for tredje år i træk fokus på de finansvirksomheder, der er kommet længst på den digitale rejse på en række områder.

Priserne bliver uddelt i fire delbrancher: store pengeinstitutter, mellemstore pengeinstitutter, forsikringsselskaber og pensionsselskaber.

Både Middelfart Sparekasse, Nordjyske Bank og Vestjysk Bank er nomineret til hovedprisen som Årets Digitale Finansvirksomhed samt for bedste digitale kundeløsninger.

Nordjyske Bank får især point for sin netbank, sin mobilbank og for sin digitale kommunikation.

Vestjysk Bank bliver især fremhævet for sin netbank og sin digitale kommunikation samt for sit interne arbejde med den digitale strategi og kunde- og forbrugerindsigter.

Middelfart Sparekasse bliver blandt andet fremhævet for sin mobilbank, sit arbejde med sociale medier og for sin innovationsevne.

Hvis Middelfart Sparekasse vinder en eller begge priser i år, vil det være andet år i træk, at banken stiller sig øverst på skamlen, eftersom banken sidste år vandt begge priser.

Sådan udpeges vinderne

Metoden bag kåringen består af følgende elementer:

En analyse af pengeinstitutternes netbank, mobilbank, hjemmeside, digitale kommunikation, arbejde med sociale medier og innovation. Analysen består af en panelundersøgelse, hvor 3.200 kunder har vurderet selskabernes digitale løsninger, digitale kommunikation og innovationsevne samt en ekspertvurdering af deres digitale løsninger, digitale respons og arbejde med sociale medier.

En analyse af pengeinstitutternes interne arbejde med kunde- og forbrugerindsigter, automatisering, digital strategi og deres arbejde med procesautomatisering og kunstig intelligens. Analysen er baseret på indrapporteringer fra pengeinstitutterne i forbindelse med et dybdegående interview med den ansvarlige for pengeinstituttets digitale strategi.

De nominerede blandt de mellemstore pengeinstitutter:

Bedste digitale kundeløsninger:

  • Middelfart Sparekasse
  • Nordjyske Bank
  • Vestjysk Bank

Samlet vinder: Årets Digitale Finansvirksomhed:

  • Middelfart Sparekasse
  • Nordjyske Bank
  • Vestjysk Bank

Du kan læse meget mere om kåringen og tilmelde dig konferencen her:

http://www.digitalfinanspris.dk/

Ud over kåringerne præsenteres resultaterne af undersøgelsen i rapporten Digital Finans 2018, der er en del af FinansWatchs videntilbud – FW Insight. Læs mere om FW Insight her:

http://insight.finanswatch.dk/

Pensionsselskaber i tæt dyst om at blive Årets Digitale Finansvirksomhed

Tre stærke forsikringsselskaber kæmper om at blive Årets Digitale Finansvirksomhed

Disse storbanker er nomineret til Årets Digitale Finansvirksomhed

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også