FinansWatch

Telefonkø er ebbet ud hos Topdanmark

Skadesafdelingen hos Topdanmark er kommet på omgangshøjde med antallet ad anmeldelser.

Efter en meget travl weekend, hvor mange kunder hang fast i telefonkøen, når de ville anmelde en vandskade efter weekendens skybrud, er skadesafdelingerne hos Topdanmark nu kommet på omgangshøjde med antallet af anmeldelser.

"Vi havde meget kø i skadesafdelingerne allerede lørdag aften, hvor vi havde sat vores beredskab ind. Der er fortsat meget run på skadesafdelingerne, men man kan komme igennem," siger Topdanmarks administrerende direktør, Christian Sagild.

Flaskehalsen ligger ifølge topchefen i et begrænset antal skadesservicevirksomheder, som hyres af Topdanmark til at hjælpe kunderne med at få vandet væk og affugte kældrene.

"Danmark er ikke bestykket med skadesservicevirksomheder, og derfor kommer der noget ventetid. Men kunderne anerkender, at det er en relativt stor begivenhed. Der er en meget venlig og positiv holdning over for travlheden i skadesserviceselskaberne," fortæller han.

(Ritzau Finans)

Mere fra FinansWatch

"Køb nu, betal senere"-virksomhed tilbyder rentefri kreditter på 30.000 kr. uden detaljerede kredittjek

DE GRATIS KREDITTER: For at få en kredit uden renter på 30.000 kr. hos Anyday skal man ikke vise lønsedler eller give adgang til bankkonto. Et kredittjek mod debitorregistre og en reservation på en tiendedel af beløbet er nok. Anyday mener, at virksomhedens måde at kreditvurdere kunder på er sikker, og at det ikke lokker kunder i uføre. Dog tager virksomheden open banking-teknologi i brug i det nye år for at blive bedre.

Afdragsfri lån i hopla - men de går til de gale

Man skal kun tage et afdragsfrit lån, hvis man ikke har brug for det, har opfordringen fra nationalbankdirektør Lars Rohde været. Men centralbankens egne tal og en kontrafaktisk beregning peger på, at det ikke er tilfældet.

Relaterede

Seneste nyt

Finansjob

Se flere jobs

Se flere jobs