Banker sætter grønne produkter på hylderne – men glemmer kommunikation til kunderne

Kun hver syvende forbruger ved, hvad deres bank står for på bæredygtighedsområdet. Sektoren har et ansvar for at kommunikere bedre, mener medforfatter til undersøgelse.
Da de nye Mifid II-regler trådte i kraft i 2022, blev det en opgave for de finansielle rådgivere at afdække kundernes ønsker til bæredygtighed, når de giver råd om investeringer. | Foto: Peter Hove Olesen
Da de nye Mifid II-regler trådte i kraft i 2022, blev det en opgave for de finansielle rådgivere at afdække kundernes ønsker til bæredygtighed, når de giver råd om investeringer. | Foto: Peter Hove Olesen

Trods massevis af ESG-rapporter, tiltag såsom grønne lån og lovkrav om at spørge kunder ind til bæredygtighedspræferencer, når de investerer deres penge, er kunderne stadig ikke opmærksomme på, hvad deres bank gør på bæredygtighedsområdet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også