Amagerbanken skifter endeligt ham

Nyt navn og udseende men samme kendte ansigter i filialerne skal tiltrække kunderne til BankNordik.
Foto: Bank Nordik
Foto: Bank Nordik

BankNordik overtog 1. juli 2011 de sunde dele af den krakkede Amagerbank, og idag blev Amagerbankens facader så udskiftet med nyt navn og logo til BankNordik, oplyser selskabet i en pressemeddelelse.

Med overtagelsen af Amagerbanken fik BankNordik omtrent 82.000 nye privatkunder og 10.000 erhvervskunder. Siden overtagelsen har banken valgt at centralisere ved gennemførelse sammenlægninger af filialer til større enheder. Endvidere er der udpeget nye filialchefer.

Disse tiltag skulle styrke bredden og kompetencerne og sikre en glidende overgang for kunderne, skrives det i pressemeddelelsen.

”Udadtil ligner det måske en lille ændring, men navneskiftet betyder, at vi nu har et helt nyt, friskt og stærkere udgangspunkt at konkurrere fra. Vores kunder har været utroligt loyale på trods af, at de har oplevet en turbulent periode, hvilket jeg tror ikke mindst skyldes at vi i har stærke relationer til lokalområdet. Nu er der skabt ro og sikkerhed om fremtiden, og det vil vi selvfølgelig udnytte til at skærpe konkurrencen lokalt,” skriver Jan Ulsø Madsen, der er landedirektør for BankNordik i Danmark.

Banknordik tænker som Amagerbanken

Købte kunder er de mest illoyale

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også