Bankkunders utilfredshed stiger med årene
Kunder, der har været i samme bank i over fem år, er dem, der kraftigst overvejer at skifte til et andet pengeinstitut, viser ny undersøgelse foretaget af Mybanker for Berlingske Business. Men meget få gør alvor af det.
Når kunderne først får samlet sine bankforretninger ved et pengeinstitut med fordelsprogrammer og kendskab til bankens infrastruktur, er der en tendens til, at kunderne ikke kan overskue at skifte bank.
"Vi er nede på ganske lave procenter i forhold til folk, der har været kunde i den samme bank i flere end fem år og rent faktisk i høj grad overvejer at skifte," siger Lars Krull, seniorrådgiver ved Aalborg Universitet, til Berlingske Business.
Undersøgelsen viser også, at kunderne hos de største banker er langt mere utilfredse end kunderne hos de mindre banker. Filialnedlæggelser og manglende personlig betjening er en stor del af forklaringen.
Dansk Nordea-chef: Vores filialer skal have flere lokale beføjelser
Sådan vil Alm. Brand få nye kunder bedre ombord i banken
Digital innovation og tilfredshed hænger sammen for finansielle virksomheder
Relaterede artikler
Danske Bank har på to år lukket hver femte bankfilial
For abonnenter
Digitalisering hæver Alm. Brand Banks kundetilfredshed
For abonnenter