Mange Nordea-kunder overvejer at skifte

Mere end en tredjedel af Nordeas kunder overvejer at skifte til en anden bank, viser ny måling. Det skriver Dagbladet Børsen.
Foto: Nordea/PR
Foto: Nordea/PR
AF Ritzau Finans

Ifølge en ny undersøgelse overvejer 36 pct. af Nordeas kunder at skifte bank. Særligt fagligheden og tilgængeligheden skuffer kunderne. Danske Bank overhaler for første gang i flere år Nordea på tilfredsheden.

Det skriver Børsen.

Flere og flere kunder vil droppe storbanken Nordea, fordi de har følelsen af at blive sat i en kasse og være mere til besvær end gavn. I 2014 var det kun 22 pct. af Nordeas kunder, som overvejede at skifte bank, og banken er opmærksom på stigningen af kunder, som ønsker at skifte bank.

"Vi arbejder i Nordea hårdt for at rette op på dette, men vi ved også, at det tager tid. Vi ønsker at yde den bedste service til vores kunder, så vi har sat gang i en række tiltag, som alle tager udgangspunkt i vores kunders behov og ønsker," udtaler Mads Skovlund Pedersen, bankdirektør for privatkunder hos Nordea, til Børsen.

Ifølge Mads Skovlund Pedersen kan Nordeas kunder komme i kontakt med banken 24/7. Samtidig ansættes flere medarbejdere, for at banken er mere tilgængelige for kunderne.

En livslang kunde hos Nordea udtaler til Børsen, at han synes, det er fint med flere medarbejdere, men han ønsker rådgivere som kan besvare komplekse spørgsmål om præcis hans privatøkonomi for at højne serviceniveauet.

/ritzau/FINANS

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også