Saxo Bank: 15. januar var forfærdeligt for kunderne og os

Saxo Bank slikker stadig sårene efter den uhørt voldsomme stigning i schweizerfrancen 15. januar. Den vil fortsat udvikle forretningen, mens omkostningerne skal holdes i ro, siger bankens to adm. direktører.
Kim Fournais og Lars Seier, Saxo Bank | Foto: KRABBE LARS
Kim Fournais og Lars Seier, Saxo Bank | Foto: KRABBE LARS

Saxo Bank kom nydeligt ud af 2014 med et nettoresultat, der blev mere end fordoblet til 381 mio. kr. Men der er modvind i 2015, efter banken har taget et foreløbigt tab på 700 mio. kr. på kunder, der mistede mere end de havde råd til, da schweizerfrancen 15. januar pludseligt steg voldsomt.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også