Ishockey 20.000 kunder værd for bank

Arbejdernes Landsbank har hentet op mod 20.000 kunder på sponsorat af ishockeyliga.

En fem år lang sponsorsatsning på ishockey har været det hele værd for Arbejdernes Landsbank.

Det skriver Huset Markedsføring på baggrund af tal fra TNS Gallup, der viser at bankens sponsorat af den nationale ishockeyliga siden 2007 har givet op mod 20.000 kunder.

"Vi gennemførte en række analyser omkring bl.a. målgrupper, og ishockey tiltalte os af flere grunde. Dels er det en dynamisk sportsgren i vækst og med et meget attraktivt publikum, både live og ved tv-skærmene. Og dels var der er godt geografisk match mellem de byer, hvor hockeykampene spilles, og vores filialnet," forklarer bankens kommunikationsdirektør Peter Froulund til mediet om hvorfor, sponsorkronerne lige landede på det hurtige spil på isen.

Han peger videre på, at det har været afgørende for effekten af sponsoratet, at de ansatte i bankens filialer har gjort et stort arbejde ved kampene for at udnytte sponsoraterne.

AL Bank er langt fra eneste spiller i finanssektoren, der har satset på goodwill fra sportens verden. For eksempel har Danske Bank herrernes fodboldslandshold i folden, Saxo har sit cykelhold, mens Totalkredit satser på herrelandsholdet i håndbold og Nordea på Team Danmark.

 

Mere:

Landsholdet kan ødelægge Danske Banks nye standard

Rabobank lukker sit cykelhold

Storbanker satser på sport

Danske Bank i ny nordirsk satsning

Totalkredit: Håndboldlandsholdet gør os folkelige

Saxos medarbejdere på vej mod alperne

Saxo: Nu skal 2 mio russere investere med os

Danske Bank: EM var en sponsorsucces

Bank ejer hver ottende AGF-aktie

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også