BEC sender mere filial over på mobilen

BEC opgraderer nu sin mobilbank, så det fremover bliver muligt for bankkunden at sende og modtage beskeder til og fra sin rådgiver over mobilen.

BEC har taget endnu et skridt i forhold til at flytte banken over på mobilen.

Som de første i Danmark gør BEC, der leverer mobilbank til over 50 af landets banker, det muligt for kunden at sende beskeder til sin rådgiver over mobilen.

”Behovet er der, fordi kunderne i højere grad bruger selvbetjeningsprodukterne til at være i dialog med sin rådgiver. Med denne funktion slipper flere for at komme ned i filialen fysisk,” siger projektleder i BEC, Bjarne Møller.

Filial til kompleks rådgivning

Han forventer, at kunderne i højere grad vil få den mere simple rådgivning over telefonen, mens der stadig vil blive behov for en tur i filialen, hvis kunden har behov for mere kompleks rådgivning, for eksempel i forbindelse med et boligkøb.

Modellen er bygget op lige som beskedfunktionen på en smartphone eller på Facebook, hvor samtlige beskeder ligger i en såkaldt tråd.

”Har kunden skrevet beskeder i netbanken på sin pc, så kan han også se dem i beskedtråden, selvom han bruger sin Mobilbank – og vice versa. Denne nye funktionalitet gør kommunikationen med banken lettere og mere overskuelig,” siger Bjarne Møller.

Ud over besked-universet lancerer BEC til december også værdipapirhandel over mobiltelefonen.

I dag benytter over 63.000 en mobilbank, der er leveret af BEC.

Mobilbank tre gange så populær som netbank 

BEC klar med mobilbank til 53 banker

Danske høster kunder via mobilbanken 

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også