Danske Banks netbank-applikation giver nye kunder

125.000 danskere har hentet Danske Banks mobil-applikation. Banken har de seneste tre måneder fået 3.000 nye kunder – og den nye app vurderes at spille en stor rolle.

Mens de danske mediehuse kæmper en svær kamp for at tjene penge på deres mobilapplikationer, så viser Danske Bank vejen med udviklingen af netbank-applikationen, som udover mere end 125.000 downloads også har kastet nye kunder af sig. Det skriver comon.dk.

”Vi er selvfølgelig meget glade for den store interesse, der har været omkring applikationen, men vi også meget glade for de mange positive tilkendegivelser, vi har fået fra brugerne i blandt andet iTunes App Store,” siger Peter Rørsgaard, underdirektør med ansvar for forretningsudvikling i Danske Bank.

Han fortæller videre til comon.dk, at de mange brugeranmærkninger har været med til at udvikle applikationen, og at man inden for meget kort tid er klar med en opdatering. Med den bliver det muligt at foretage regningsbetalinger på mobiltelefonen.

700-800 daglige downloads af den gratis bank-applikation fra Danske Bank, har betydet, at banken hurtigt nåede første målsætning om 50.000 downloads inden årets udgang. Indtil videre har over 125.000 danskere i hvert fald hentet Danske Banks mobil-applikation, siden man 15. september sendte iPhone-applikationen på gaden og en måned senere lancerede en version til Android-brugerne.

Siden applikationen blev sendt på gaden har Danske Bank fået 3.000 nye kunder.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også