Clausen: 2010 var en milepæl

Nordeas koncernchef, Christian Clausen, betegner 2010 som en vigtig milepæl mod Great Nordea. Der er dog fortsat meget, Nordea kan gøre bedre, siger han.
Foto: Hougaard Niels
Foto: Hougaard Niels

Det er en tilfreds koncernchef, der i dag kan fremlægge Nordeas resultater for 2010.

”De strategiske initiativer har bidraget til en fortsat stærk tilgang af nye kunder og flere forretninger, hvilket har ført til rekordhøje indtægter og et ordinært resultat på et rekordhøjt niveau,” siger Christian Clausen, koncernchef i Nordea i en kommentar i forbindelse med årsregnskabet.

Rekordhøjt kvartalsresultat

Nordea har netop præsenteret et overskud, der overgik analytikernes forventninger på flere parametre. Nordea kommer ud af 2010 med et ordinært resultat på 3.639 mio. euro, hvilket var mere end analytikernes forventning, der ifølge RB-Børsen lå på 3.524 mio. euro. Også i flere kvartal opnåede Nordea positive resultater.

”I 4. kvartal opnåede Nordea et ordinært resultat på et rekordhøjt niveau, der kun overgås i ét tidligere kvartal, hvor vi havde en stor engangsindtægt. Ordinært resultat steg 12 pct. i forhold til kvartalet før og 81 pct. i forhold til 4. kvartal 2009,” siger Christian Clausen, der dog fortsat er ydmyg på bankens vegne.

Plads til forbedring

”2010 var et vigtigt år for Nordea. Medarbejdernes store indsats og vores gode kunderelationer gør, at vi står i en stærk position. Men vi er ydmyge over for de kommende udfordringer. Der er fortsat meget, vi kan gøre bedre.”

Hvad Nordea forventer i 2011 vil banken endnu ikke melde ud.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også