Selvom Nordea øger sin markedsandel på det samlede udlån til erhvervskunder, hvor banken er vokset fra en markedsandel på 20,5 pct. i 2009 til 21,6 pct. i 2010, så skal storbanken kæmpe hårdt for at holde fast i sin kundeportefølje blandt de store erhvervsvirksomheder.
På et pressemøde kunne Peter Schütze, landechef og chef for Nordic Banking, og Michael Rasmussen, medlem af bankens koncernledelse og bl.a. ansvarlig for IT, nye markeder og nye produkter, fortælle, at der p.t. finder et massivt prispres sted, når de store erhvervsvirksomheder skal optage nye udlån.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app