FinansWatch

Nyt bureau ser stor styrke i Danske Bank-brand

Der er kommet nogle ridser i lakken, men Danske Bank-brandet rummer stor styrke, lyder det fra bankens nye bureau, Recommended, der er begejstrede for Stå Stærkere-sloganet.

Efter reklamebureauet Saatchi & Saatchi valgte at droppe samarbejdet med Danske Bank, har banken nu indgået et samarbejde med bureauet Recommended, som banken har arbejdet sammen med de seneste otte år via Zupa, den digitale del af Recommended.

Ifølge adm. direktør i Recommended, Jørgen Blauert, er der stor styrke i Danske Bank-brandet.

Hvorfor er I blevet valgt af Danske Bank?

”Man har kendt vores hus igennem mange år, man ved, hvad vi står for, og så køber man sig først og fremmest ind i de kreative spidskompetencer, der er i Recommended. Ulrik Juul og Michael Paterson har igennem mange år har vist et højt niveau af kreativitet, og jeg tror på, at de kan være med til at forløse noget af det potentiale, der fortsat ligger i Danske Bank-brandet.”

Glade for samarbejdet

Saatchi & Saatchi afbrød selv samarbejdet med Danske Bank, har I gjort jer nogle overvejelser i forhold til det?

”Hvad der er foregået mellem Danske Bank og Saatchi har jeg ingen holdning eller kommentar til. Fra vores side har vi været glade for samarbejdet gennem mange år,” siger Jørgen Blauert.

Kan man være bekymret for, at Danske Bank er en besværlig kunde?

”Vi har ingen bekymringer, men har haft et fremragende samarbejde gennem mange år.”

Stærk brand

Hvor godt er Danske Bank-brandet lige nu?

”Jeg synes, det er et stærkt brand. Selvfølgelig har det fået nogle ridser i lakken, men det er stadigvæk et superstærkt brand”.

Hvad er det, der gør, at det er superstærkt?

”En stærk historie, stærke kompetencer og en række stærke værdier, som man gennem mange år har holdt fast i og kommunikeret”.

Rummer styrke

Men kundetilfredsheden er faldet, og mange kunder har under krisen forladt banken, er det så et superstærkt brand?

”Ja, bestemt. Det er i hvert fald et brand, der rummer en stor styrke”.

Hvad kan I gøre, for at udfolde det?

”For det første er vi ligesom banken selv meget begejstrede for den kreative platform, som er udviklet gennem de seneste måneder. Den, tror jeg, bestemt kan gøre en masse godt for banken, så det glæder vi os til at arbejde videre med”.

Gør banken tilgængelig

Hvad er det, den kan?

”Den bringer banken tættere på forbrugerens situation, gør banken mere tilgængelig og fokuserer på at skabe handlekraft hos forbrugeren”.

Hvad mener du, at banken skal slå på for at genvinde tilliden blandt danskerne?

”Det er noget af det, man vil få at se over tid, når den nye platform folder sig ud”.

Du kan ikke afsløre noget nu?

Opbakning til Stå Stærkere

”Nej, men det er klart, der vil komme opbakning til løftet, Stå Stærkere”.

Deres nye slogan Stå Stærkere er udviklet af Saatchi & Saatchi, hvor godt synes du det er?

”Jeg synes, det er fantastisk. Der ligger et stærkt løfte, som jeg er sikker på, at Danske Bank kan indfri”.

Hvordan er det at overtage et reklameunivers, som det I overtager fra Saatchi?

Ingen betænkeligheder

”Vi synes, universet fungerer rigtig godt, og det har vi absolut ingen betænkeligheder ved, tværtimod. Det fungerer godt. Vi har været enige med banken om, at det er den rigtige vej, så det glæder vi os til”.

Hvordan er Danske Banks brand, når I har haft dem i folden i et år?

”Det vil tiden vise. Det bliver et spændende og godt år.

Stå Stærkere-kampagnen skal overbevise danskerne om, at de kommer til at stå stærkere med Danske Bank som bank. Det er Saatchi & Saatchi, der sammen med banken har udviklet platformen. Reklamebureauet står også bag banken seneste reklamefilm, hvor en cykelakrobat snor sig igennem Københavns trafik.

Her er Danske Banks nye reklamepartner

Reklamebureau dropper Danske Bank

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs