Danske klar med kundernes højeste mobilbank-ønske

Danske Bank har haft så stor succes med at lade kunderne være med til at udvikle mobilbanken, at banken i fremtiden vil fokusere på kundeinvolvering på flere områder.
Foto: Ricky John Molloy
Foto: Ricky John Molloy

”Tak for jeres ideer til mobilbanken”

Sådan lyder det i dag i en helsides annonce fra Danske Bank til de 3.109 mobilbankbrugere, der har været med til at udvikle bankens mobilbank.

I september lancerede Danske Bank sin mobilbank, og i februar kom så idébanken, en side på Facebook, hvor brugere kan komme med ideer til udviklingen af mobilbanken.

263 ideer

I alt banken modtaget 263 ideer, og 3.109 brugere har efterfølgende stemt på de ideer, der var så gode, at brugerne mente, de skulle føres ud i livet.

I Danske Bank er man overrasket over engagementet.

"Vi havde nok håbet på 100 ideer, så 263 er overvældende, men endnu bedre er det, at over 3.000 kunder har har afgivet stemmer. Det giver jo en stærkt indikation af, hvad vi skal lave," siger Peter Trier Schleidt, vicedirektør i afdelingen for IT og udvikling i Danske Bank.

Bruge kundeengagement

Han mener samtidig, at kundernes engagement kan række meget længere end blot til mobilbanken.

”Det er oplagt at tænke det her i forhold til andre ting. Kundeinvolveringen har været et mantra hele vejen igennem projektet med mobilbanken, og den idé om at lave det, som kunderne efterspørger, har et meget større potentiale, og det skal vi tænke i andre sammenhænge også,” siger han og peger på flere områder:

”Det kunne være netbanken, nogle af de services, vi tilbyder, eller sågar et produkt. Hele ideen er, at vi grundlæggende skal tænke mere ude fra og ind, så vi rammer kunderne plet,” siger han.

Elsker Danske Bank

Ideen, som kunderne i første gang har stemt på, bliver kaldt Kontokig og handler ganske enkelt om, at adgangen til kundens saldo skal være nemmere.

Opdateringen er klar medio april, og brugerne bliver endnu gladere for mobilbanken, må tiden vise, men indtil videre har 94 brugere ratet mobilbanken i iTunes og som samlet set får bedømmelsen fire ud af fem stjerner.

”Det er første gang, jeg har set en, der skrev: ”Danske Bank, jeg elsker jer”, og den udmelding vil vi jo gerne have flere af,” siger Peter Trier Schleidt.

Danske Bank vil snakke mobilbank med kunderne på facebook

Danske Banks mobilbank slår alle forventninger

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også