Alm. Brand: 8 ud af 10 personskadesager med svindel er også socialt bedrageri

NÅR KUNDERNE SNYDER: Når en forsikringskunde forsøger at svindle sig til en erstatsningsudbetaling, er der i 8 ud af 10 sager også tale om, at den pågældende snyder det offentlige til uretmæssige udbetalinger, erfarer Alm. Brand. Imidlertid bliver det sociale bedrageri først stoppet, hvis også politiet går ind i sagen, for forsikringsselskabet må ikke tippe kommunen.
Foto: Niels Hougaard
Foto: Niels Hougaard

Alm. Brand har i flere år haft en afdeling, der udelukkende arbejder med at opspore forsikringssvindel. Landets fjerdestørste forsikringsselskab opdager årligt svindel for 50 mio. kr. Og det er især personskadesagerne, der trækker beløbet op. For det er her, der er mulighed for at hente de allerstørste skadesudbetalinger.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også