Trods millionstort markedsføringsbudget er Sydbank nummer tre på erhvervsfronten

Sydbanks strategi om at blive Danmarks næststørste erhvervsbank har endnu ikke båret frugt.
Foto: Jan Bjarke Mindegaard
Foto: Jan Bjarke Mindegaard

Sydbank havde en målsætning om at blive Danmarks næststørste erhvervsbank, og det skulle ske ved hjælp af 60 nyproducerede reklamefilm og et "betydeligt millionbeløb" afsat til markedsføring. Men det er endnu ikke sket, skriver Børsen Pro Finans.

En ny måling fra analysehuset Aalund viser, at banken indtager en tredjeplads blandt erhvervskunderne. Målingen opgør danske bankers størrelse rangeret ud fra en kunderundspørge.

Men Sydbank-boss Karen Frøsig oplever ikke resultatet som et nederlag. 

"Vi vil gerne være større på erhvervsområdet, og det vil vi både være ved at hente nye kunder og ved at få eksisterende kunder til at blive større. Det er ikke gjort i en hurtig vending. Tværtimod kræver det rigtig meget at drive organisk vækst, og det kan ikke lade sig gøre med flere procent om året," siger Karen Frøsig til avisen.

Sydbank løftede både basisindtjening og bundlinje i sidste del af 2020

 Sydbanks direktør ser mere positivt på Alm. Brand Bank-effekter

 Sydbank har den mindste coronanedskrivning på lån

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også