Sydbanks direktør ser mere positivt på Alm. Brand Bank-effekter

Den økonomiske effekt af købet af Alm. Brand Bank ser ud til at blive bedre, end Sydbank tidligere har meldt ud.
Karen Frøsig er adm. direktør i Sydbank. | Foto: PR/Sydbank
Karen Frøsig er adm. direktør i Sydbank. | Foto: PR/Sydbank
AF RITZAU FINANS

Sydbank er blevet mere positive i forhold til resultateffekten af opkøbet af Alm. Brand Bank fra 2022, hvor banken nu ser en effekt på 200 mio. kr. mod tidligere kun det halve.

Det bekræfter bankens administrerende direktør, Karen Frøsig, i et interview med Ritzau Finans.

"Vi er blevet mere positive, men i starten er man jo altid forsigtig," siger Frøsig om den langsigtede resultateffekt af overtagelsen af Alm. Brand Bank, som blev en del af Sydbank-universet i november 2020.

I 2021 ventes for de overtagne aktiviteter et resultat før poster med engangskarakter i niveauet 150 mio. kr.

Poster med engangskarakter i relation til overtagelsen og etableringen af partnerskabet med Alm. Brand Forsikring forventes at udgøre i niveauet 130 mio. kr.

Resultat før skat af den overtagne aktivitet forventes således at udgøre i niveauet 20 mio. kr. i 2021.

"I 2022 forventes resultatet før skat af den overtagne aktivitet at udgøre i niveauet 200 mio. kr.," fremgår det af Sydbanks regnskab for 2020.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også