Codan vil være branchens hotteste arbejdsplads

Med et ambitiøst engagementsprogram vil Codan sikre bedre resultater på bundlinjen. Forsikringsselskabet er i fuld gang med at forandre virksomhedskulturen ved at fokusere på potentialer og positiv tænkning.

Codan vil være forsikringsbranchens mest eftertragtede arbejdsplads.

Og det skal engagementsprogrammet ”Unlocking Your Full Potential”, der blev søsat sidste år, sørge for.

”Vi vil være kendt som den virksomhed i forsikringsbranchen, der har en fantastisk kultur, de bedste talent- og ledelsesprogrammer og karrieremuligheder,” siger Ditte Marstrand Wulf, der er nordisk HR-direktør i Codan-koncernen, til dagbladet Børsen.

Unikt program

”At lave et program, som på den her måde arbejder med kultur, engagement, lederskab og stolthed, tror jeg faktisk er unikt i den finansielle branche”.

Engagementsprogrammet blev for et år siden udrullet blandt de 4.000 ansatte i Skandinavien – fra den øverste direktør til kantinemedarbejderen. Og engagementet er vokset – dengang lå det på 3,87 på en skala fra 1 til 5. i dag er det tal steget til 4,1.

I dag har alle 450 ledere og næsten samtlige 3.500 medarbejderegennemført programmet.

Integrere det i dagligdagen

”Nu skal vi i gang med at tage det til det næste skridt, som vi kalder Making it stick,”siger Ditte Marstrand Wulf.

For Codan handler det ikke bare om gladere medarbejdere. Engagementsprogrammet skal også kunne aflæses på bundlinjen. Ifølge Gallups Employee Engagement, er der en statistisk sammenhæng mellem engagement og bundlinje.

"Der, hvor medarbejderne er rigtig glade for at vlre, ligger virksomhedern 12 pct. højere end gennemsnittet målt på kundetilfredsheden, 18 pct. højere målt på produktiviteten og 12 pct- højere på bundlinjen," siger Gitte Marstrand Wulf.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også