Krisen styrker kommunikationen i BRF
Elendige resultater og en ordentlig rundtur i den negative presse har fået BRFkredit til at opruste den interne kommunikation. Det får de ansatte til at føle sig trygge.
”Vi har lavet en hyppig intern kommunikation omkring, hvad det er, vi oplever, hvad det er, der sker på markedet, og hvad der bliver skrevet om os i pressen,” siger adm. direktør i BRFkredit Sven Blomberg.
Særligt informationen på intranettet er blevet styrket, fortæller personalechef Lars Hilberg, der kalder informationen til medarbejderne 110 pct. vigtig – særligt i en krisetid.
Ærlighed et must
”Når det er opgangstider, går det hele lidt nemmere, men når man kommer ud i høj sø, er det vigtigt, at man signalerer, at der er en retning for at skabe tryghed og tillid. Både omkring det, der kunne være bedre, og det, der er ok. Ærlighed er et must. Det er vigtigt, at medarbejderne oplever, at vi holder fast ved den kurs, der er lagt,” siger Lars Hilberg.
Den øgede kommunikation har givet anledning til positiv feedback fra medarbejderne.
”Vi har fået tilbagemeldinger om, at de synes, det er godt, og at de sætter pris på, at de ved, hvor man har direktionen, og at den er der”.
Klædt på til dialog
Informationen er samtidig vigtig udadtil, så medarbejderne er klædt på til at tage debatter og indgå i en dialog med kunder og samarbejdspartnere.
Selvom stormvejret er løjet noget af, holder BRFkredit fast i den øgede information.
”Det går lidt hurtigere op og ned i dag. Der sker så meget omkring os, at det er nødvendigt, at vi bliver ved med at kommunikere, selvom stormen er løjet af. Vi bliver ved med at have fokus på at kommunikere og sætte retning. Det er to basale områder inden for det at lede andre, som vi skal forstå at anvende på en god og konstruktiv måde,” siger Lars Hilberg.
Relaterede artikler
BRFkredit vil skrue op for bankforretningen
For abonnenter