Brandingekspert: Nykredit er den nye "gebyrgrib"

Balladen om bidragforhøjelserne og børsnoteringen er ved at sende Nykredit ud i samme imagekrise, som Danske Bank havnede i, mener brandingekspert. Det skriver Berlingske Business.
Foreningen Fair Bidragssats, der opstod i kølvandet på protester over Nykredits bidragforhøjelser for boligejere i datterselskabet Totalkredit, har valgt at have netop en grib som logo.
Foreningen Fair Bidragssats, der opstod i kølvandet på protester over Nykredits bidragforhøjelser for boligejere i datterselskabet Totalkredit, har valgt at have netop en grib som logo.

"Gebyrgribben", "Kolde Eivind" og kampagnen "New Standards", der gik helt galt. Det dårlige image klæbede til Danske Bank i mere end 10 år. Med balladen om bidragforhøjelserne og en kommende børsnotering, risikerer Nykredit at ende i en lignende situation, hvor stort set alt bliver vendt mod selskabet. Det skriver Berlingske Business.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også