"Gebyrgribben", "Kolde Eivind" og kampagnen "New Standards", der gik helt galt. Det dårlige image klæbede til Danske Bank i mere end 10 år. Med balladen om bidragforhøjelserne og en kommende børsnotering, risikerer Nykredit at ende i en lignende situation, hvor stort set alt bliver vendt mod selskabet. Det skriver Berlingske Business.
»Nykredit føder sig direkte ind i fordommen om den store stygge finansielle aktør, der bare skal tjene penge på danskerne. I mange år frem skal Nykredit døje med, at kunder vælger selskabet fra på grund af det,« siger Anthony Aconis, der er partner og CEO i marketingbureauet Fireball.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app