FinansWatch

Brandingekspert: Nykredit er den nye "gebyrgrib"

Balladen om bidragforhøjelserne og børsnoteringen er ved at sende Nykredit ud i samme imagekrise, som Danske Bank havnede i, mener brandingekspert. Det skriver Berlingske Business.

Foreningen Fair Bidragssats, der opstod i kølvandet på protester over Nykredits bidragforhøjelser for boligejere i datterselskabet Totalkredit, har valgt at have netop en grib som logo.

"Gebyrgribben", "Kolde Eivind" og kampagnen "New Standards", der gik helt galt. Det dårlige image klæbede til Danske Bank i mere end 10 år. Med balladen om bidragforhøjelserne og en kommende børsnotering, risikerer Nykredit at ende i en lignende situation, hvor stort set alt bliver vendt mod selskabet. Det skriver Berlingske Business.

»Nykredit føder sig direkte ind i fordommen om den store stygge finansielle aktør, der bare skal tjene penge på danskerne. I mange år frem skal Nykredit døje med, at kunder vælger selskabet fra på grund af det,« siger Anthony Aconis, der er partner og CEO i marketingbureauet Fireball.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs