Forbruger-ombudsmanden går ind Nykredit-sagen

Forbrugerombudsmanden går nu ind i sagen om bidragsforhøjelserne i Nykredit-sagen. Det sker efter 130 kunder har klaget.

Forbrugerombudsmanden går ind i sagen om Nykredits varslede forhøjelser af bidragssatserne og den kommende kapitaludvidelse i selskabet. Det skriver Forbrugerombudsmanden i en meddelelse. Undersøgelsen skal gå på "rådgivning af kunder og forhøjelse af bidragssatserne."

Forbrugerombudsmanden foretager nu en indledende juridisk vurdering af, om realkreditinstitutterne har overholdt de aftaler, som de har indgået med boligejerne, og om de har rådgivet kunderne tilstrækkeligt om, hvilke konsekvenser flytningen fra Nykredit til Totalkredit ville få for deres lån, skriver de. Foreløbig har Forbrugerombudsmanden modtaget 130 klager over Nykredit.

Forbrugerombudsmand, Christina Toftegaard Nielsen, siger i en meddelelse:

”Vi har fået rigtig mange klager over Nykredit, og for den enkelte kunde er der tale om store beløb. Derfor vurderer vi nu, om der er juridisk belæg for at forfølge sagerne.”

Læs alt om Nykredits stormvejr her 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også