Nykredit vil kommunikere bedre om bidragssatser

Nykredit har ikke været god nok til at kommunikere om de stigende bidragssatser, erkender koncernchef Michael Rasmussen, der nu lover bedre kommunikation fremover.
Foto: ESKESTAD MIK, POLFOTO
Foto: ESKESTAD MIK, POLFOTO

Nykredit har lavet en rundspørge blandt danske boligejere, hvor kun 10 pct. svarer, at man i selskabet har været gode til at forklare prisstigningerne i realkredittens bidragssatser. Det skriver Michael Rasmussen, koncernchef i Nykredit, i et debatindlæg i dagbladet Børsen.

"Det er åbenlyst ikke godt nok. Jeg skal være den første til at beklage, at vi ikke har løftet den opgave," skriver han og fortsætter:

"Med dette indlæg vil jeg tage første skridt til en mere aktiv kommunikation om bidragssatserne og derved forsøge at øge gennemsigtigheden for vores kunder."

Nykredit har også lagt information om bidragssatserne på sin hjemmeside, og selskabet har desuden planer om at uddybe sin kommunikation til kunderne.

I indlægget forklarer Michael Rasmussen årsagen til de stigende bidragssatser med, at der er større krav til de finansielle virksomheders polstring, ligesom han også fortæller, at Nykredit i årene 2013 og 2014 har indført sparetiltag for 400 mio. kr. og nedlagt 300 stillinger, så omkostningerne til selve driften er faldet.

"Jeg forstår godt, at med stigende priser følger undren og kritik. Men jeg håber, vi kan gøre det tydeligt, hvad baggrunden er: Nemlig ønsket om at drive en forretning i dag, der også er holdbar i morgen," forklarer Michael Rasmussen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også