Pensionskæmpe på jagt efter digitale hjerner

PFA vil ansætte omkring 20 nye digitale medarbejdere i løbet af 2017. Det skriver Børsen. Ansættelserne er et led i at forbedre den digitale service.
Jens Gammelmark, direktør for kommerciel udvikling i PFA | Foto: Nordea
Jens Gammelmark, direktør for kommerciel udvikling i PFA | Foto: Nordea

Pensionsselskabet PFA sætter nu jagten ind på kvikke digitale hoveder. Ifølge Børsen vil PFA i løbet af 2017 ansætte omkring 20 digitale medarbejdere, som svarer til en fordobling af det nuværende antal af medarbejdere på det digitale område.

"Vi kan være relevante for kunderne på en meget mere venlig og personlig måde, end vi har kunnet historisk. Hvis ikke vi gør det, er der nogle andre, der viser kunderne, hvor mange muligheder de har, og så vil de også forvente det fra deres eget selskab," siger Jens Gammelmark, direktør for kommerciel udvikling i PFA, til Børsen.

Ifølge avisen vil PFA begynde at henvende sig til kunder, når der sker ændringer i deres liv, og som kan indvirke på pensionsopsparingen. Samtidig kan digitale værktøjer være med til at give kunderne et bedre overblik over deres pensionsopsparing og samtidig gøre, at kunderne kan følge deres forsikringssager hos PFA.

Søren Andersen, aktuar og direktør i rådgivningsfirmaet Fpension, siger til avisen, at digitaliseringen ikke har haft helt den samme økonomiske betydning hos danske pensionsselskaber som for bankerne, men at alle pensionsselskaber har fokus på det.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også