Kampen om bankernes rigeste kunder handler om det perfekte match: "Kemi betyder alt"

Når private banking-kunder skal ind i folden er matchet mellem rådgiver og kunde det vigtigste, for det giver en bedre relation. Føler kunderne sig vigtige, laver de flere forretninger, siger forsker.
Landets banker trækker på relationsarbejde og netværk, når de skal forføre landets rigeste mennesker. | Foto: Ernst van Norde
Landets banker trækker på relationsarbejde og netværk, når de skal forføre landets rigeste mennesker. | Foto: Ernst van Norde

Hvad har datingapps som Tinder, Happn og Bumble til fælles med bankers jagt efter private banking-kunder?

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også