Danske-chef: Digitalt øger vi afstanden til de andre

Et af de helt afgørende våben i det slag - Eivind Kolding skal kæmpe over de kommende år – er evnen til at udvikle nye produkter på nye platforme. Her mener Kolding, at han står med unikke kort på hånden.

Danske Bank har med egne ord lukket den sidste låge til finanskrisen, illustreret ved bankens markant faldende nedskrivninger i halvårsregnskabet, som topchefen Eivind Kolding vurderer er på et blivende niveau. Dermed er det slut med, at nedskrivningerne skal trampe på bankens lønsomhed – og i stedet kan Danske Bank se fremad og kæmpe sig frem mod tidligere tiders stærke indtjening.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også