Sydbank: 6-7 gange så mange kundehenvendelser som normalt

Sydbank ser i disse uger en ganske stor kundetilgang, hvor ”en pæn andel” af de nye kunder kommer fra Danske Bank. Frøsig vil ikke afvise abonnementsstruktur med tiden.

Ifølge Karen Frøsig så har medarbejderne i Sydbanks kundevendte afdelinger travlt med at besvare henvendelser fra potentielle nye kunder.

Frøsig registrerer, at der er 6-7 gange så mange henvendelser som normalt, og at der netto kommer en stor kundetilgang ud af det.

På pressemødet blev Karen Frøsig spurgt, hvor mange af kundehenvendelserne, der kom fra Danske Bank-kunder?

”Det er en pæn andel, men jeg ved ikke præcist hvordan det tal ser ud. Men vi kan se, at vi modtager kunder fra Danske Bank,” siger hun og tilføjer, at Sydbank holder fast i den trend, der hedder, at for hver gang man mister en kunde, så får man tre nye.

Spørg Eivind Kolding

Kigger Sydbank på at indføre en abonnementsmodel a la Danske Banks?

”Det er jo sådan, at når markedslederen gør noget, så vil hele sektoren kigge på det. Men nu og her planlægger vi ikke at gøre ligesom Danske Bank”.

På pressemødet blev Frøsig spurgt, om det ikke var urimeligt, at der var Danske Bank og EIvind Kolding, der skulle tage alle tævene?

”Det ved jeg ikke, det skal du spørge Eivind Kolding om”.

Efterfølgende blev Frøsig spurgt, om man kunne drage den konklusion, at det vil blive dyrere at være Sydbank-kunde i 2013?

”Jeg mener ikke nødvendigvis, at man kan lave den tolkning, men der er bevægelse i den retning, at du som kunde skal betale for de ydelser, som du bruger i banken,” siger Karen Frøsig. (Opdateret)

 

Sydbank slipper for Trelleborg-erstatning 

Sydbank: Udbytte ville være galimatias 

Sydbank pønser på nålestiksoperationer på Sjælland 

Ukendt joker kan sende Sydbanks omkostninger i vejret

Frøsig: Vi ligger godt til med egenkapitalforrentningen 

Regnskab: Sydbank lander bedre årsrapport end ventet 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også