Forbrugersombudsmand bag sag mod Diba

Diba Bank har fået Forbrugerombudsmanden i mod sig i en af bankens mange Scandinotes og Kalvebod-stridigheder.

En af Diba Banks lange stribe af nederlag ved Pengeinstitutankenævnet om Scandinotes- og Kalvebodpapirerne er nu på vej i retten - med Forbrugerombudsmanden på kundens side.

Det skriver Ritzau.

Diba tabte alene i 2010 tyve sager ved ankenævnet om Scandinotes og Kalvebod.

”Vi følger ikke afgørelserne, fordi det her handler om formuepleje. Vi har fået et mandat til at forvalte nogle menneskers penge og har så investeret nogle af dem i de her papirer. Nogle af pengene er så tabt, og ankenævnet siger så, at vi gerne må købe nogle af papirerne til en formuepleje-ordning – men at vi tilsyneladende har købt for meget. Men i de sager, der går os imod, der definerer de ikke, hvad for meget er. Og det forstår vi ikke rigtigt," har adm. direktør Petter Blondeau tidligere forklaret til FinansWatch.

"Ingen kunne have drømt om hvad der skete"

Storsager dominerer ankenævn 

Forbrugerrådet: Banker blæser på ankenævns afgørelser 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også