Danske Bank fordobler bemandingen efter pres på telefonerne
![På det seneste har der været længere svartider i Danske Banks kundeservice. | Foto: Jens Dresling](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14232075.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc7ltv1ha2vwj16v4unp5a.jpg)
Kunder i Danske Bank har på det seneste kunnet opleve problemer med at komme igennem på telefonerne, og det har fået banken til at sætte flere ansatte til at passe telefonerne.
Det oplyser Danske Bank til Børsen, hvor banken bekræfter, at man ”har haft længere svartider den seneste periode, hvilket er drevet af overgangen fra NemID til MitID.”
“Vi har midlertidigt fordoblet vores mandskab på telefonerne, så vi så godt som muligt kan hjælpe vores kunder,” skriver banken i en skriftlig kommentar til Børsen.
Indtil videre har 4,2 mio. danskere fået MitID, viser tal fra Digitaliseringstyrelsen. Der er en deadline for at skifte 31. oktober.
Banker får smuthul fra påbud - visse kunder kan fortsætte med NemID-nøglekort
Landets banker får op til 50.000 ugentlige opkald om overgang til MitID