Danske Bank fordobler bemandingen efter pres på telefonerne

Overgangen fra NemID til MitID har betydet, at det har været sværere at komme igennem til Danske Banks kundeservice, hvor der nu sidder dobbelt så mange ansatte klar til at tage imod opkald.
På det seneste har der været længere svartider i Danske Banks kundeservice. | Foto: Jens Dresling
På det seneste har der været længere svartider i Danske Banks kundeservice. | Foto: Jens Dresling

Kunder i Danske Bank har på det seneste kunnet opleve problemer med at komme igennem på telefonerne, og det har fået banken til at sætte flere ansatte til at passe telefonerne.

Det oplyser Danske Bank til Børsen, hvor banken bekræfter, at man ”har haft længere svartider den seneste periode, hvilket er drevet af overgangen fra NemID til MitID.”

“Vi har midlertidigt fordoblet vores mandskab på telefonerne, så vi så godt som muligt kan hjælpe vores kunder,” skriver banken i en skriftlig kommentar til Børsen.

Indtil videre har 4,2 mio. danskere fået MitID, viser tal fra Digitaliseringstyrelsen. Der er en deadline for at skifte 31. oktober.

Banker får smuthul fra påbud - visse kunder kan fortsætte med NemID-nøglekort

Landets banker får op til 50.000 ugentlige opkald om overgang til MitID

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også