
Det er en ressourcekrævende øvelse for landets pengeinstitutter at få flyttet kunderne over fra NemID til den nye, universelle loginløsning MitID. Sådan lyder det fra Michael Busk-Jepsen, digitaliseringsdirektør hos Finans Danmark.
Det er i udgangspunktet via bankforbindelsen, at danskere skal skifte fra en loginløsning til en anden, mens kommunernes Borgerservice også står klar til at hjælpe dem, der måtte have brug for assistance. Netop Borgerservice rundt om i landet oplever et markant pres for tiden på den konto, kunne DR fortælle i sidste uge.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra FinansWatch
Forbrugerrådet savner anbefalinger og håndfaste konklusioner i ny konkurrencerapport
Ny rapport bekræfter, at der er problemer med konkurrencen i den danske banksektor, mener Forbrugerrådet Tænk, som ærgrer sig over manglende anbefalinger i rapporten. Interesseorganisation mener ikke, at rapporten beviser et behov for forbedret konkurrence – en tolkning, som styrelsen bag rapporten ikke er enig i.