Banker kaprer kunder med kunst og kuldegysninger

Der er flere farver og færre frispark i Jyske Bank, der i år har justeret sin sponsorstrategi mod mere kunst og mindre sport. Kunsten giver banken nogle andre muligheder, siger Jyske Bank-direktør. Nordea går en anden vej med sponsorater, der dufter mere af bank, end kunst gør.
Jorn+Munch-udstillingen i 2017 på Museum Jorn. Ifølge Jens Skov fra Jyske Bank har udstillingen trukket så mange gæster til, at besøgstallet er fordoblet i 2017 til 80.000. | Foto: ritzaufoto/arkiv/Casper Dalhoff
Jorn+Munch-udstillingen i 2017 på Museum Jorn. Ifølge Jens Skov fra Jyske Bank har udstillingen trukket så mange gæster til, at besøgstallet er fordoblet i 2017 til 80.000. | Foto: ritzaufoto/arkiv/Casper Dalhoff

En flok børn stirrer på Asger Jorns ikoniske maleri "Stalingrad", der hænger på Museum Jorn i Silkeborg. Hvidt, gråt og mægtigt med sine knap fem meter fra lærredskant til lærredskant.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også