De balancerer på et svært knivsæg, Nordea og Danske Bank, når de på den ene side er ude og gentagne gange give udtryk for stor bekymring i forhold til, hvordan de mindre og mellemstore danske virksomheder (MMVérne Red.) skal klare sig i den globale økonomi fremover. Og samtidig understreger direktørerne for landets to største banker, at de jagter kunder i lige nøjagtig det segment. Så sent som her til morgen er Tonny Thierry Andersen, Danske Banks chef for bankforretningen i Danmark, ude i Børsen og proklamere, at man iværksætter flere nye tiltag for at kunne servicere MMV-kunderne bedre.
”Jeg vil ikke blande mig i, hvad de siger om den type virksomheder og om hvorvidt det hænger sammen med, hvordan de rent operationelt agerer i forhold til dem. Det tilkommer ikke mig. Men jeg kan bare sige meget klart, at MMVérne, de passer utroligt godt til Sydbank. Og vi deler ikke den bekymring, andre har luftet,” siger Karen Frøsig i et interview med FinansWatch.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementMere fra FinansWatch
Konstitueret Danica-topchef holder delvis fast i de kommercielle tøjler efter udnævnelse af ny direktør
Søren Lockwood, der er konstitueret topchef hos Danica og i flere år har været kommerciel direktør, vil også fremover have en finger med i spillet i pensionsselskabets kommercielle aktiviteter. Nyudnævnt kommerciel direktør vil bl.a. have fokus på kommunikationen af tilbud til Danicas kunder og på ny SUL-bekendtgørelse.