Spar Nord får påtale af Finanstilsynet
I slutningen af januar i år indrykkede Spar Nord en annonce i lokale medier, hvor banken tilbød at undersøge mulige besparelser på private kunders varmeregning ved hjælp af en termografering og en gratis energirapport. Men banken oplyste ikke i annoncen, at termograferingen kostede 500 kr.
Det er ifølge Finanstilsynet vildledende markedsføring, og banken får derfor en påtale fra Finanstilsynet, skriver tilsynet i en meddelelse.
Spar Nord Bank har i dag ændret annoncematerialet, så det fremgår, at termograferingen koster 500 kr., og Finanstilsynet gør derfor ikke mere i sagen.
Ændrer formulering
Det er Forbrugerombudsmanden, der har sendt en klage videre til Finanstilsynet.
I en redegørelse fra Spar Nord erkender man, at det var uhensigtmæssigt ikke at nævne de 500 kr.
”Efter den første indrykning (ca. 40 annoncer i alt) var der et mindre antal kunder, som fandt formuleringen uhensigtsmæssig, og vi valgte derfor at præcisere formuleringen i de efterfølgende indrykninger,” skriver banken i redegørelsen til Finanstilsynet.
(Opdateret)
Relaterede artikler
Førstedagsfejl førte til påtale i Spar Nord
For abonnenter