Spar Nord får påtale af Finanstilsynet

Spar Nord har foretaget vildledende markedsføring, mener Finanstilsynet. Det udløser en påtale til banken. (Opdateret)

I slutningen af januar i år indrykkede Spar Nord en annonce i lokale medier, hvor banken tilbød at undersøge mulige besparelser på private kunders varmeregning ved hjælp af en termografering og en gratis energirapport. Men banken oplyste ikke i annoncen, at termograferingen kostede 500 kr.

Det er ifølge Finanstilsynet vildledende markedsføring, og banken får derfor en påtale fra Finanstilsynet, skriver tilsynet i en meddelelse.

Spar Nord Bank har i dag ændret annoncematerialet, så det fremgår, at termograferingen koster 500 kr., og Finanstilsynet gør derfor ikke mere i sagen.

Ændrer formulering

Det er Forbrugerombudsmanden, der har sendt en klage videre til Finanstilsynet.

I en redegørelse fra Spar Nord erkender man, at det var uhensigtmæssigt ikke at nævne de 500 kr.

”Efter den første indrykning (ca. 40 annoncer i alt) var der et mindre antal kunder, som fandt formuleringen uhensigtsmæssig, og vi valgte derfor at præcisere formuleringen i de efterfølgende indrykninger,” skriver banken i redegørelsen til Finanstilsynet.

(Opdateret)

Del artikel

Relaterede artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også