FinansWatch

Spar Nord får påtale af Finanstilsynet

Spar Nord har foretaget vildledende markedsføring, mener Finanstilsynet. Det udløser en påtale til banken. (Opdateret)

I slutningen af januar i år indrykkede Spar Nord en annonce i lokale medier, hvor banken tilbød at undersøge mulige besparelser på private kunders varmeregning ved hjælp af en termografering og en gratis energirapport. Men banken oplyste ikke i annoncen, at termograferingen kostede 500 kr.

Det er ifølge Finanstilsynet vildledende markedsføring, og banken får derfor en påtale fra Finanstilsynet, skriver tilsynet i en meddelelse.

Spar Nord Bank har i dag ændret annoncematerialet, så det fremgår, at termograferingen koster 500 kr., og Finanstilsynet gør derfor ikke mere i sagen.

Ændrer formulering

Det er Forbrugerombudsmanden, der har sendt en klage videre til Finanstilsynet.

I en redegørelse fra Spar Nord erkender man, at det var uhensigtmæssigt ikke at nævne de 500 kr.

”Efter den første indrykning (ca. 40 annoncer i alt) var der et mindre antal kunder, som fandt formuleringen uhensigtsmæssig, og vi valgte derfor at præcisere formuleringen i de efterfølgende indrykninger,” skriver banken i redegørelsen til Finanstilsynet.

(Opdateret)

Mere fra FinansWatch

1,5 millioner danskere investerer i Qatar: "Det er dilemmafyldt"

Fem danske pensionsselskaber har på vegne af 1,5 mio. kunder investeret små 900 mio kr. i Qatar, viser en opgørelse, som mediet Danwatch har foretaget. Chef for ansvarlige investeringer hos Danica Pension erkender, at ”det er dilemmafyldt at investere i statsobligationer” fra visse lande.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs