Nordeas kunder giver banken tæsk i ny kundemåling

Nordea lander ned på sidstepladsen i en ny kundemåling, mens Danske Bank oplever størst fremgang og hopper to pladser op.

Nordea dumper ned på sidstepladsen, både når privatkunder og erhvervskunder bedømmer landets banker i en ny kundemåling fra ratingfirmaet EPSI. Det skriver Finans.

”Nordea er den store taber. Og Danske Bank er den helt store vinder. Nordea har lukket mange filialer, men jeg tror ikke, at bankens involvering i Panama Papers har den store betydning for kunderne i sådan en undersøgelse,” siger Lars Krull, seniorrådgiver på Aalborg Universitet til Finans.

Han peger til gengæld peger på, at Panama Papers indirekte kan have betydning for Nordeas dårlige placering. Mens Nordea har oplevet den største tilbagegang i forhold til sidste år, oplever Danske Bank den største fremgang.

Ifølge EPSI er Nordeas kundetilfredshed faldet de sidste fem år, og dette års bundplacering skyldes et dårligere image, lavere tillid og en lavere oplevet kundeservice, skriver Finans.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer