Medie: Nordea-kunder mangler deres løn

Problemer hos Nets betyder, at flere Nordea-kunder ikke har fået deres løn her til morgen.

Flere Nordea-kunder vågnede her til morgen op til, at de ikke har fået deres løn. Det fortæller Nordeas pressechef, Stephan Ghisler-Solvang, til Ekstra-Bladet.

Han fortæller, at problemet ligger hos Nets, og her oplyser pressekonsulent Michael Juul-Rugaard, at der opstod et problem i selskabets it-systemer i nat.

"Vi har haft et lille problem med vores såkaldte clearing-system. Det betyder, at mange - men ikke nødvendigvis alle- ikke har fået deres løn endnu. Problemet er dog løst, men der går stadig noget tid, før pengene ruller ind," siger han til Ekstra-Bladet.

Michael Juul-Rugaard regner med, at pengene vil løbe ind på kontoen i løbet af morgenen. Også hos Danske Bank ser der ud til at være problemer. Flere kunder klager her over, at de ikke har modtaget deres penge. Banken fortæller til DR Nyheder, at den har registreret en lille forsinkelse i nat, men at alle kunder nu burde have fået penge på kontoen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også