Stor rokade i Nordeas kommunikationsafdeling
![](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article4617957.ece/ALTERNATES/schema-16_9/stephangisler.jpg)
Nordea flytter rundt på brikkerne i kommunikationsafdelingen i Danmark, hvor den hidtidige chef, Claus Christensen, rykker et trin op og får et nordisk ansvar med titlen head of Communication Strategy & Coordination i Group Identity and Communications med ansvar for kommunikationsstrategien på tværs af forretningsområder og markeder.
Han bliver afløst som kommunikationschef i Danmark af den hidtidige communications partner for Banking Danmark, Pia Stoklund, der dog fortsætter med rådgiverfunktionen som communications partner for Banking Danmark.
Ny pressechef, og udelukkende ansvarlig for Nordeas eksterne kommunikation, bliver Stephan Ghisler-Solvang, der siden sommeren 2010 har arbejdet i Nordeas presseafdeling, hvor han kom fra et job som redaktionssekretær hos TV2 News, der svarer til en redaktør-stilling på dagbladene.
Tæt kontakt til nøglejournalister
Er der lagt op til forandringer i den måde I arbejder med pressen på, eller er det groft sagt bare en ny mand i Nordeas pressechefs-habit?
”Nu er det sjældent, jeg går med slips, men jeg vil forsøge at videreføre den gode linje Claus har kørt. At vi er hurtige til at svare på henvendelser, samt at vi har en åben og tilgængelig ledelse,” siger Stephan Ghisler-Solvang til FinansWatch.
Selvom du vil videreføre linjen, er der så nogle steder i jeres pressearbejde, hvor I godt vil være endnu bedre?
”Vi vil i hvert falde forsøge at holde en tæt kontakt til de nøglejournalister, der dækker os. Vi er allerede rimelig gode til det, men vi vil forsøge at blive endnu bedre til den proaktive indsats. Det var også derfor, at jeg kom til Nordea for halvandet år siden, med det sigte, men så rammes man af den travle virkelighed,” siger Ghisler-Solvang, der håber på, at det nye set-up frigiver lidt ressourcer til den proaktive indsats.