Nordea lover ikke kompensation til alle kunder i sag om gældsinddrivelse

Nordea-kunder, som før 2010 blev opkrævet tilbagebetalinger af gæld på forkert vis, kan ikke være sikre på at blive kompenseret for fejlen.
Nordea har som en række andre banker haft rod i inddrivelsen af gæld fra kunder. | Foto: Tom Little/Reuters/Ritzau Scanpix
Nordea har som en række andre banker haft rod i inddrivelsen af gæld fra kunder. | Foto: Tom Little/Reuters/Ritzau Scanpix

Nordea har ikke meget data liggende, som er ældre end fra 2010, og banken vil ikke love, at alle berørte kunder i sagen om fejlagtig gældsinddrivelse, hvis sag er af ældre dato, vil blive kompenseret. Det skriver Børsen.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også