Nordea får byge af påbud for fejl i gældsinddrivelse

Nordea har ikke levet op til reglerne om god-skik, fordi kunder er blevet opkrævet for mange penge på gæld, mener Finanstilsynet. Nordea undskylder. 
Nordea erkender, at bankens arbejde med at finde fejl i gældsinddrivelsen ikke har været god nok. | Foto: Nordea / Pr
Nordea erkender, at bankens arbejde med at finde fejl i gældsinddrivelsen ikke har været god nok. | Foto: Nordea / Pr

Finanstilsynet sender otte påbud i retning af Nordea, fordi banken ikke har været god til at forhindre, at kunder er blevet opkrævet for mange penge på deres gæld. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også