Jyske vil erobre nye kunder med mobilbank

Jyske Bank lancerede for nyligt en mobilbank, der bl.a. skal trække nye kunder ind i folden.
AF JENS THEIL

Flere store banker som Nordea og Danske Bank har allerede introduceret en mobilbank, og nu melder Jyske Bank sig også på banen.

”Det er en supplerende løsning til vores netbank. Salget af smartphones boomer, og vi vil gerne være der, hvor vores kunder er,” siger Marcus Bardt, fagansvarlig for usability og design, Jyske Bank.

15.000 downloads

Han oplyser, at bankens mobilapplikation, der blev introduceret den 24. februar, på nuværende tidspunkt har rundet 15.000 downloads. Til sammenligning havde Danske Bank efter en måned ca. 79.000 kunder.

Det er indtil videre ikke muligt at foretage posteringer i Jyske Banks mobilbank, der henvender sig til privatkunder.

”Vores primære målgruppe er privatsegmentet. Ikke vores erhvervskunder eller investorer,” lyder det fra Marcus Bardt.

Ny version til maj

Vel også nye kunder?

”Ja. Vi har også gjort det nemt for ikke-kunder, som også kan bruge nogle af funktionerne. Det har vi fået henvendelser på.”

Jyske Bank introducerer en ny version i maj, hvor det vha. NemID-login vil være muligt at foretage posteringer.

Test: Hvem har den bedste mobilbank?

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også