Kun 40 pct. af Danske Banks kunder er tilfredse med priserne

En undersøgelse fra Voxmeter viser, at en stor del af kunderne i især Danske Bank og Nordea er utilfredse med deres banks priser.
Foto: Polfoto
Foto: Polfoto

Siden 2015 er flere af Danske Banks kunder blevet mere tilfredse med bankens priser, men landets største bank er stadig den, hvor der er flest kunder, der er utilfredse med prisniveauet. Det viser den årlige bankundersøgelse fra konsulenthuset Voxmeter, skriver Finans.

Det er således kun 40 pct. af Danske Bank-kunderne, der er tilfredse med priserne i deres bank, viser undersøgelsen. I 2015 var det lidt over 35 pct.

Også for Nordens største bank, Nordea, ser det sløjt ud med kundernes pristilfredshed. Kun 44 pct. mener, at bankens prisniveau er fair, hvilket sender banken ned på næstsidstepladsen i undersøgelsen, hvor 20 banker indgår.

I toppen af listen ligger Arbejdernes Landsbank, hvor hele 78 pct. af kunderne mener, at priser er fair. Handelsbanken ligger nummer to og Lån & Spar Bank er nummer tre.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også