Danske Bank: Kundetilfredsheden går den rigtige vej

Danske Bank har fortsat et stykke vej til at matche Handelsbanken på kundetilfredsheden blandt erhvervskunder. Men målet er at blive nummer et, fastslår chefen for Danske Business Banking, Lars Mørch.
Lars Mørch, Danske Bank | Foto: Christensen Photography
Lars Mørch, Danske Bank | Foto: Christensen Photography

Ifølge den netop offentliggjorte EPSI-måling er der et godt stykke vej endnu før Danske Bank er den mest populære bank blandt de nordiske erhvervskunder.

Banken er ifølge målingen for erhvervskunder efter Handelsbanken og Jyske Bank i Danmark; kun foran DNB og Nordea i Sverige; kun foran Nordea i Finland, og efter Handelsbanken og Sparbankerna i Sverige.

"Vi har en ambition om, at vi vil være nummer et eller to i hvert af de nordiske lande. Og vi synes faktisk vi har taget endnu et skridt i den rigtige retning. Blandt andet er vi højdespringeren i både Danmark og Finland," siger chefen for Danske Banks Business Banking-division, Lars Mørch.

Så selv om status i 2015 er at Danske Bank ikke er i top to i et eneste af de nordiske lande på kundetilfredsheden blandt erhvervskunder, så mener Lars Mørch stadig at bankens langsigtede ambition er realistisk.

"Vi har sat som mål at vi inden for fem år vil være nummer et blandt erhvervskunderne i Norden. Og det vil vi opnå ved at være konsistente, og ved at træffe beslutninger tæt på kunderne, og udvikle nye digitale platforme som er relevante for vores nordiske erhvervskunder," siger Lars Mørch.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også