Medie: Danske Banks mistænkelige kunder var en pengemaskine

Afdelingen for udenlandske kunder i Danske Banks estiske filial stod for størstedelen af filialens indtjening i årene 2011-2013, skriver Berlingske. Det burde have fået alarmklokkerne i banken til at ringe, lyder det fra analytiker.

Størstedelen af overskuddet i Danske Banks estiske filial kom fra afdelingen "non-resident customers", ikke-estiske kunder, hvor selskaberne bag den formodede hvidvask hørte til. Det viser interne dokumenter fra Danske Bank, skriver Berlingske.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også