Ulsø: Nu er vi klar til markedet

Den ny landedirektør i BankNordik, Jan Ulsø Madsen, er klar til for alvor at gøre BankNordik til en synlig bank i markedet. Banken vil være synlig og opsøgende.

Efter overtagelsen af ni Sparbank-filialer i Danmark i starten af sidste år, er BankNordik nu klar til for alvor at indtage det danske marked.

Jagten på flere kunder bliver det første, som den ny landedirektør, Jan Ulsø Madsen, der kommer fra en stilling som regionsdirektør i Danske Bank, skal kaste sig over. Derfor vil markedet opleve en bank, der er udadvendt og opsøgende i forhold til at lokke kunder til, fortæller Jan Ulsø Madsen.

"Ud fra de placeringer vi har nu, vil markedet opleve os som udadvendte og opsøgelse. Vi bliver en bank, der bliver langt mærke til", siger landedirektøren, der samtidig fortæller, at banken i øjeblikket arbejder på en markedsføringsstategi for Danmark, som skal være med til at definere banken i markedet.

Ud i markedet

Konsekvenserne af den opsøgende bank skal være flere kunder og på sigt flere filialer.

”Man har brugt meget tid på at få de interne ting på plads med de nye filialer og det nye navn, og nu er vi klar til at komme ud på markedet, og det er det, jeg vil bruge min første tid på,” siger Jan Ulsø Madsen.

”Det er klart, at vi har en ambition om at få flere kunder, og på længere sigt kunne vi godt tænke os kigge på nye steder, hvor vi kunne tænke at åbne filialer,” siger han.

Hvor mange kunder, banken ønsker at tiltrække, har direktøren endnu ikke gjort op. Men antallet af kunder, skal allerede i 2011 gerne være større end de omkring 25.000 privat- og erhvervskunder, som banken har i dag i Danmark.

Ingen mål for flere kunder

”Jeg har ikke sat en ambition om, at vi skal vækste med x eller y pct. på nuværende tidspunkt. Markeder skal være til det. Men vi skal allerede nu begynde at sende signaler til filialerne om, at vi er klar til at gå ud i markedet, så vi kan vokse på de pladser, hvor vi er”.

Men kan du komme lidt nærmere på, hvor mange flere kunder, I skal have?

”Nej, det har jeg ikke et mål for. Jeg håber, at vores set up kan gøre sig fortjent til flere kunder, og det har jeg en forventning om. Men jeg har simpelthen ikke sat mig ned og sagt, at vi skal have så og så mange kunder".

Filialer, hvor det er fornuftigt

Heller ikke når det kommer til filialnettet, har den nye direktør formuleret konkrete mål. Hvis det er ”muligt og fornuftigt”, vil banken gerne have flere filialer, men hvor mange, og hvor de i så fald skulle ligge, er endnu for tidligt at sige.

”Jeg har været i jobbet i en uge, og jeg skal lige have fundet mine egne ben i organisationen, så det er jeg ikke klar med på nuværende tidspunkt,” siger Jan Ulsø Madsen.

Lokal forankring i fokus

Nøgleordet for banken er fortsat den lokale forankring, men det spænder ikke ben for yderligere vækst i Danmark. For Jan Ulsø Madsen er det to ting, der går hånd i hånd, når man kigger på fremtiden for BankNordik.

”Den lokale forankring kan godt ligge i en ekspansionsstrategi, vi skal bare søge for, at der, hvor banken måtte åbne, skal den forankres lokalt,” siger Jan Ulsø Madsen.

Banken har i dag filialer i Jylland, på Fyn og i Grønland. Målt på markedsværdi er banken blandt de ti største i Danmark.

Jan Ulsø Madsen direktør for BankNordik i Danmark

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også