Avis: Store forsikringsselskaber tryner de små
Der er kritiske bemærkninger til de små forsirkingsselskaber fra en analytiker, der mener, at de ikke er lykkedes med deres prisstrategi.
“Overordnet set tjener de ingen penge,” siger Nikolaj Jeppesen, der er aktieanalytiker i Sydbank.
Ifølge ham er grunden, at de små selskaber, hvoraf der ikke i artiklen nævnes nogle med navn, at de ikke er fulgt med de stores prisstigninger, men satsede på konkurrencefordele ved at fastholde de lavere priser.
“Men de store taber slet ikke så meget, som man kunne have forventet, og de mindre får ikke så mange kunder, som de havde håbet. Før eller siden bliver de tvunget til at sætte prisen op, og så begynder de store rigtig at kunne skumme fløden,” siger Nikolaj Jeppesen.
I samme artikel roses Tryg og Alm. Brand for at have forbedret combined ratio, hvor stor en del af præmierne der bruges til skadeudgifter og omkostninger, markant.
Sagild: Forsikringsteknikken overstiger forventningerne
Lille forsikringsselskab klarede stormen med et minuts ventetid
Forsikringskrig om syge turister