Ubalancer i markedet får Tryg til at skrue ned for industriforretningen

Pris og risiko hænger ikke sammen på markedet for industriforsikringer, især i Norge, men også i Danmark og Sverige. Derfor vil Tryg sænke sin eksponering mod markedet ved ikke at gentegne ulønsomme kunder.
Morten Hübbe, koncernchef i Tryg. | Foto: Jens Henrik Daugaard/ERH
Morten Hübbe, koncernchef i Tryg. | Foto: Jens Henrik Daugaard/ERH

I længere tid har man i Tryg klaget over, at priserne på industriforsikringer, især i Norge, er presset for langt ned. Indtægterne kan simpelthen ikke dække udgifterne til erstatninger. En ubalance, som en af hovedkonkurrenterne på det nordiske marked, Gjensidige, også tidligere har påpeget.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

    Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

    Læs også