FinansWatch

Forsikring af børn, tænder og kæledyr driver Trygs præmievækst

Danskerne vil have tryghed – især når det gælder sundhed – og derfor har de taget godt imod en række nye produkter fra Tryg, der alene i de seneste 12 måneder har sendt over 50 nye produkter på markedet.

Morten Hübbe, koncerndirektør i Tryg. | Foto: Gregers Tycho / Ritzau / Ritzau Scanpix

Tryg oplevede i andet kvartal en fortsat vækst i præmierne, og spørger man koncernchef, Morten Hübbe, så ligger forklaringen især i nye produkter på markedet for privatforsikringer, hvor forsikringskæmpen alene i løbet af de seneste 12 måneder har lanceret mere end 50 nye produkter.

"Det handler om at gøre markedet større. Vi er kommet med en række nye produkter. I stedet for bare at sælge de produkter, vi har solgt altid, så bruger vi flere kræfter på at forstå kundernes liv og deres behov," siger Morten Hübbe til FinansWatch i et interview kort efter udsendelsen af regnskabet for andet kvartal.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra FinansWatch

Minibørs skruer op for fokus på Danmark

Den svenske minibørs Spotlight har et godt øje til danske selskaber og har sat sig som mål at børsnotere 25 af slagsen i løbet af de næste tre år. Life science-selskaber er et prioriteret fokus, lyder det fra vækstbørsens nyudnævnte adm. direktør.

Kryptokollaps bliver lakmusprøve for industriens sikre havne

Et kollaps af en af de mest betroede stablecoins har sendt chokbølger igennem kryptoindustrien og skabt frygt for, hvad der vil ske, hvis en lignende skæbne undergår andre vigtige aktiver. Sammenbruddet er blevet sammenlignet med Lehman Brothers-krakket samt en historisk sort onsdag i 1992.

Mybanker-køb skal sikre udvikling fremfor kannibalisering

Både når det gælder forretningsmodel og arbejdsområde, så minder sammenligningsportalerne Lendo og Mybanker så meget om hinanden, at ”det nærmest er latterligt så kompartible de to forretninger er”. Det mener Johan Malmsten, der efter den norske mediekoncern Schibsteds køb af Mybanker er direktør for begge platforme.

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs