FinansWatch

Forbrugerrådet: Alm. Brands regn-sms er skjult reklame

Søndag sendte Alm. Brand en varslings-sms ud til 169.000 danskere, men flere af dem var ikke kunder i selskabet, og dermed er Alm. Brand kommet på kant af markedsføringsloven, mener Forbrugerrådet.

Forsikringsselskabet Alm. Brand har måske overtrådt markedsføringsloven i forbindelse med et sms-varsel, forsikringsselskabet udsendte forud for et skybrud. Det mener Forbrugerrådet ifølge politiken.dk

Varsels-sms'en fra forsikringsselskabet røg ifølge politiken.dk ud til 169.000 danskere, men 20.000 til 30.000 havde ingen tilknytning til forsikringsselskabet, og det får Forbrugerrådet til at reagere.

Skjult reklame

”Hvis man ikke er inde i et kundeforhold, vil det opfattes som en reklame-sms, de sender ud. Det er efterhånden klart for enhver, at man ikke må sende reklame via sms uden at have samtykke på forhånd. Hvis de har gjort det for at score nogle kunder, er det klart en overtrædelse af markedsføringsloven,” siger jurist ved Forbrugerrådet Anette Høyrup til internetavisen.

Hos Alm. Brand har skadedirektør Brian Wahl Olsen allerede tidligere på ugen erkendt sms-bommerten over for politiken.dk.

”Jeg må desværre med skam erkende, at der har været nogle børnesygdomme i det udtræk, vi har lavet af kundekartoteket. Det betyder, at gamle kunder eller andre, der har fået et tilbud fra os, også har fået denne sms-varsel,” sagde Brian Wahl Olsen tirsdag.

Alm. Brand vil sende vejrvarsel på sms

Mere fra FinansWatch

Relaterede

Seneste nyt

FinansWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs