Alka-topchef: Kunderne kan ikke forstå, hvorfor vi er blevet solgt

Kunderne i Alka er frusterede over, at fagbevægelsen har solgt deres forsikringsselskab til Tryg, skriver Finans.
Henrik Grønborg, adm. direktør for Alka. | Foto: PR
Henrik Grønborg, adm. direktør for Alka. | Foto: PR

Mens der er jubel i fagbevægelsen og på hovedkontorerne hos Tryg og Alka, så er Alkas kunder knap så begejsterede over at Tryg mandag valgte at betalte 8,2 mia. kr. for at blive den nye ejer af fagbevægelsens forsikringsselskab. Det skriver Finans.

"I mine 19 år i Alka har jeg oplevet en meget stor veneration for Alka i vores ejerkreds, så jeg var ret sikker på, at der ville være forskellige røster omkring, hvor god en idé selve transaktionen er, og at kritikken også ville komme fra kunderne. Det var ventet," siger Henrik Grønborg, der blev udnævnt tll topchef i Alka sidste år.

Og han forstår godt kundernes frustration over, at baglandet, bestående af Danmarks største fagforeninger anført af Dansk Metal, 3F og HK, kunne finde på at sælge. Men samtidig mener han, at kunderne bør være glade for salget, da det åbner for en årlig bonus på 8 pct. af den betalte præmie, og samtidig vil være med til at fremtidssikre selskabet.

Tryg: Alka-køb medfører hverken fyringsrunder eller forhøjede priser 

Alka-direktør efter ny kundevækst: "Vi har betydeligt flere tiltag foran os" 

Færre skader rammer Alka – bundlinjen fordobles 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Peter Jensen er chefkonsulent i Finanssektorens Uddannelsescenter. | Foto: Pr / Fu

Klumme: Kompleks ledelse kræver kompetencer

Læs også